SALAM AIDILFITRI KEPADA WARGA KRIM SELURUH MALAYSIA

Assalamualaikum, salam sejahtera buat para remaja muslim seluruh malaysia. Mudah-mudahan sehat belaka dan dalam keadaan baik.

Barangkali ada yang sudah pulang beraya di kampung halaman ataupun hanya beraya di kediaman masing-masing dek persediaan UPSR, PMR & SPM yang bakal menjelang. Mungkin juga ada yang dah tak sabar-sabar memakai pakaian baru, menyentap kuih raya mahupun ‘bergaya sakan’ di depan cermin. Apa pun, semoga segala usaha menjadi baik dan amal soleh yang kita lakukan tidak terhenti apabila berlabuhnya tirai ramadan, Syeikh Yusuf al Qardawi berkata

“JADILAH KAMU HAMBA KEPADA ALLAH SEPANJANG MASA, BUKAN KETIKA BULAN RAMADAN SAHAJA”

Alhamdulillah, setelah sebulan melalui madrasah tarbiyah ini, tibalah masa untuk kita sama- sama meraikan kemenangan kita dalam mengharunginya. Kitalah yang menilai dan kita lah yang menentukan setakat mana layaknya kita untuk meraikan kemenangan tersebut.

Sidang pembaca yang dirahmati Allah sekalian.

Barangkali pada ketika ini suasana dan kemeriahan sambutan Aidilfitri telah dapat di rasai oleh kita semua. Ramadhan yang sarat dengan iktibar dan pendidikannya yang tersendiri mengundur diri tanpa ada sebarang ikatan untuk bertemu lagi pada tahun hadapan. Namun apa yang ditinggalkan oleh Ramadhan pastinya merupakan sesuatu yang amat bermakna untuk kita

Saya mengucapkan setinggi – tinggi tahniah kepada semua warga KRIM atas kejayaan yang ditempa oleh anda semua dalam  mengharungi Ramadhan. Sama- samalah kita berdoa semoga kita dipertemukan lagi dengan Ramadhan yang akan datang.

Akhir kata suka saya mengingatkan diri saya dan juga para remaja di luar sana agar kemeriahan syawal ini dilalui dengan sebaik mungkin. Janganlah ianya dicemari dengan aksi – aksi yang membahayakan keselamatan ataupun pergaulan- pergaulan yang tidak sihat. Sebagai seorang muslim kita diajar dan dididik oleh Islam untuk meraikan kemenangan dengan caranya yang tersendiri iaitu dengan penuh syukur dan istighfar. Sepertimana firman Allah swt dalam surah An-Nasr.

SEkian. Selamat menyambut Aidilfitri. Semoga anda semua dalam keberkatan dan kebaikan Allah sepanjang masa…

Cikgu Asmadi,

Pengarah KRIM Pusat

Tinggalkan komen

Filed under Isu Semasa, Tazkirah dan peringatan

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s