Suatu yang melucukan……

  • Suatu yang melucukan…… RM 10 menjadi begitu mahal dan berharga ketika kita membawanya ke masjid dan diletakkan di dalam tabung derma, tetapi duit yang sama begitu kecil bagi kita ketika dibawa ke restoran atau pasaraya.
  • Suatu yang melucukan…… Masa satu jam yang dihabiskan untuk berada dalam masjid untuk melakukan ibadat terasa begitu lama dan panjang sedangkan masa satu jam yang digunakan untuk berada di padang bola atau dihadapan TV terasa begitu pendek.
  • Suatu yang melucukan…… 20 muka surat al-Quran (1 juzuk) terasa amat panjang untuk dihabiskan dalam masa satu hari tetapi novel, surat khabar, komik atau majalah yang lebih jumlah muka suratnya boleh dihabiskan dengan mudah.
  • Suatu yang melucukan…… Kita percaya sepenuhnya dengan apa yang dinyatakan oleh surat khabar, radio, TV, internet dan sebagainya tetapi kita masih persoalkan apa yang dinyatakan di dalam al-Quran.
  • Suatu yang melucukan…… Kita begitu sukar untuk mengingati walaupun 2 potong ayat al-Quran tetapi dengan mudah mengingati keseluruhan lirik lagu.
  • Suatu yang melucukan…… Kita begitu relaks duduk mengadap TV berjam-jam tetapi terasa amat rimas bila menghadap kiblat selama 5 minit.

Fikirkanlah……………

Tinggalkan komen

Filed under motivasi, Tazkirah dan peringatan

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s